شناسایی140 گونه گیاه دارویی و خوراکی در استان کرمانشاه
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری ایلناکرمانشاه، حسین سلیمانی با بیان اینکه زمینه اجرای پروژه منارید در استان مهیا است،گفت: آب، خاک، محیط زیست، انسان و اقتصاد و اجتماع اآن از اهداف اجرای این پروژه است که البته به مشارکت مردم و حمایت دستگاههای مختلف نیازمنداست.

وی این پروژه را پروژه ای موفق دانست و افزود: انتخاب 14 حوزه در شهرستانهای استان از نخستین اقدمات ما بود.

سلیمانی ادامه داد: مطالعه پتانسیل های اقتصادی اجتماعی موجود در مناطق از جمله برنامه های دیگری بود که انجام شده است و مشارکت وحضور مردم در اجرایی کردن این پروژه مهم ترین بخش آن است که مردم باید با تمام توان در این عرصه گام بگذارند که به اهداف مختلف آن از جمله توسعه معیشت پایدار در کشاورزی برسیم.

وی به برگزاری کارگاههای توجیهی اشاره کرد و گفت: 14 تیم متشکل از اساتید برجسته دانشگاه این کارگاهها را هدایت می کنند. این کلاس ها با حضور، بخشداران، بهره برداران ودر نهایت مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: مزرعه ترویجی از برنامه های موفق در کرمانشاه است که در روستای رزین در تمام مراکز کشاورزی آن برگزار شد.

وی به توسعه گیاهان دارویی دیم اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه گیاهان دارویی در استان آماده اجرا است. استفاده از کشاورزی دیم با توجه به خشکسالی های متعدد و کم آبی در کشور یک ضرورت است و استان پتانسیل استفاده از روش دیم را دارد.

سلیمانی گفت: 140 گونه گیاه دارویی خوراکی در استان توسط مراکز تحقیقاتی شناخته شده است که 4 سال برای اهلی کردن آن تلاش کرده ایم.

وی ارزش افزوده گیاهان دارویی را قابل توجه دانست و اظهار کرد: سقز، موسیر، گلابی وحشی؛ سورانه، پیچک، سماق قرمز، زیره سبز و... از جمله این محصولات است که ما حدود 400 هکتار از اراضی را زیر پوشش این محصولات در راستای اهلی کردن آن بردیم. برنامه ما در سال آتی 1250 هکتار زیر پوشش بردن این گیاهان است.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com